کارگاه ۳ روزه ی تفکر طراحی

  • یادگیری حل مسئله با رویکرد human-centered
  • یادگیری مراحل تفکر طراحی بصورت عملی
  • بررسی یک کیس‌اِستادی واقعی در قالب تیم و با تسهیل‌گری منتورها
  • ۲۷ ساعت آموزش و تجربه
  • اعطای certificate حضور در کارگاه

کارگاه ۳ روزه ی تفکر طراحی

  • یادگیری حل مسئله با رویکرد human-centered
  • یادگیری مراحل تفکر طراحی بصورت عملی
  • بررسی یک کیس‌اِستادی واقعی در قالب تیم و با تسهیل‌گری منتورها
  • ۲۷ ساعت آموزش و تجربه

تفکر طراحی چیست؟

تفکر طراحی رویکردی مبتنی بر انسان است که برای حل مسائل از تمرکز بر نیازها و تجربیات کاربران بهره میبرد. 

این روش متمرکز بر تفکر خلاق و تعامل با کاربران است تا راه حل هایی مناسب و کارامد برای مشکلات آنها ارائه دهد.

چرا این کارگاه؟

تجربهٔ یادگیری عملی تفکر طراحی

محک زدن آموخته‌ها در پروژه‌ای واقعی و دریافت بازخورد 

توسعه شبکه‌ی ارتباطی. 

تقویت قدرت تفکر کارآفرینانه، اعتماد به‌نفس، کار گروهی و توانایی حل مسئله

تفکر طراحی چیست؟

تفکر طراحی رویکردی ۶ مرحله‌ای برای حل مسائل پیچیده و ارائه راه حل از طریق «محور قرار دادن کاربر» است.

چرا این کارگاه؟

  • تجربه‌ی یادگیری عملی اصول تفکر طراحی
  • تقویت مهارت طراحی محصول user-centered
  • تقویت قدرت تفکر کارآفرینانه و توانایی حل مسئله
  • مدرسین با تجربه‌ی کارآفرینی
  • شبکه‌سازی با بازیگرهای اکوسیستم کارآفرینی

این کارگاه مناسب چه کسانی است؟

  • مدیران، بنیان‌گذاران کسب‌وکار و افراد تصمیم‌گیر در سازمان
  • مشاوران کسب‌وکار و افرادی که دنبال خلق ارزش از ایده‌های نوآورانه و یافتن راهکار برای مشکلات هستند
  • مدیران محصول و افرادی که در تیم محصول مشغول به کار هستند

کارگاه تفکر طراحی در یک نگاه

زمان: از ۲۵ تا ۲۷ مرداد

ساعت برگزاری: از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

ظرفیت: ۲۰ نفر

هزینه کارگاه: 1/500/000 تومان
هزینه کارگاه + ناهار: 2/200/00 تومان

محل برگزاری: پارک علم و فناوری قم

پذیرایی: میان‌وعده، و عصرانه

سرفصل های کارگاه

طی ۳ روز از صبح تا عصر در جلسات عملی، مراحل تفکر طراحی و نحوه به‌کار گیری آن‌ها را در قالب تیم یاد خواهید گرفت. شرکت کننده ها به ۵ گروه تقسیم می‌شوند و هر تیم روی حل یک مسئله‌ی کسب و کاری متمرکز شده و  تلاش می‌کند از دل آموخته‌ها به ایده‌های عملی و قابل اجرا برسد.

روز اول

Empathize

در مرحله همدلی با مصاحبه، مشاهده‌ی مستقیم، و جمع‌آوری داده‌ها سعی می‌کنیم به درک عمیقی از مشکلات و نیازهای کاربر برسیم.

Define

مشکلات مشاهده شده و نیازهای کاربران به شکل اصولی شناسایی شده و به صورت دقیق تعریف می‌شوند.

روز دوم

Ideate

تیم ایده‌های جدید و خلاقانه برای حل مسئله ارائه می‌دهد. ایده‌پردازی از طریق جلسات گروهی، تکنیک‌های تولید ایده و انتخاب بهترین ایده‌ها صورت می‌گیرد.

Prototype

حالا باید نمونه‌ی اولیه یا انتزاعی از ایده‌های ارائه شده را تولید کنیم. این نمونه‌ها کمک می‌کنند تا ایده‌ها تجسم و به طور عملی تست شوند.

روز سوم

Test

پروتوتایپ ایجاده شده، به منظور جمع‌آوری بازخورد و اعتبارسنجی ایده‌ توسط کاربران تست می‌شود. با تحلیل نتایج، ایده‌ها بهبود یافته و مشکلات تشخیص داده شده اصلاح می‌شوند.

Pitch

نهایتا هر تیم راه‌حل خود را به دیگران ارائه می‌کند. هدف این ارائه قانع کردن مخاطبان، و دریافت حمایت و تایید آنها پیش از مرحله اجرا و پیاده‌سازی است.

روز سوم

Test

در این مرحله راه حل خود را به کاربران نشان دهید و در مورد آن بازخورد دریافت کنید تا فرضیات و فرضیات خود را ثابت کنید

Pitch

چگونه مخاطب را برای خرید در راه حل جذب کنیم؟ پیام دهید و مردم را در مورد محصول خود متقاعد کنید.

روز دوم

Ideate

در این مرحله فرضیات را به چالش میکشید و ایده میسازید

Prototype

این یک مرحله آزمایشی است. هدف این است که بهترین راه حل ممکن برای هر مشکل پیدا شده را شناسایی کنیم. تیم شما باید چند نسخه ارزان و کوچک از محصول را برای بررسی ایده‌ها تولید کند.

روز اول

Empathize

در اینجا، معمولاً از طریق تحقیقات کاربر، باید درک همدلانه ای از مشکلی که می خواهید حل کنید به دست آورید. 

Define

در این مرحله مشاهدات خود را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را برای تعریف مشکلات اصلی که خود و تیمتان شناسایی کرده اید ترکیب می کنید. به این تعاریف، بیان مسئله می گویند. 

سرفصل های کارگاه

طی ۳ روز از صبح تا عصر در جلسات عملی و تئوری، مراحل تفکر طراحی و نحوه به‌کار گیری آن‌ها را در قالب تیم یاد خواهید گرفت. شرکت کننده ها به ۵ گروه تقسیم میشوند و هر تیم روی حل یک مسئله‌ی کسب و کاری متمرکز شده و  تلاش می‌کند از دل آموخته‌ها به ایده‌های عملی و قابل اجرا برسد.

مهلت ثبت نام

ساعت
دقیقه
ثانیه‌

مهلت ثبت نام

0روز
/
0ساعت
/
0دقیقه
/
0ثانیه‌

اساتید کارگاه تفکر طراحی

photo_5909179322424475411_x (1)

سید مصطفی فقیه

بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ رنتامون
مشاور کسب‌وکار و دارای گواهی‌نامه Design Thinking train of trainers از مرکز تجارت جهانی سازمان ملل
photo_5908912025134808330_y (1)

سارا آقاکوچکیان

طراح ارشد UX در باسلام
دارای گواهی‌نامه Design Thinking train of trainers از مرکز تجارت جهانی سازمان ملل

نقشه راه

register

ثبت نام اولیه

شما تا دوشنبه ۱۶ مرداد برای ثبت‌نام فرصت دارید

exam

بررسی ثبت‌نامی ها و اعلام نتایج

رزومه‌ها توسط مدرسین کارگاه بررسی شده و به پذیرفته شدگان از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌شود

start

واریز هزینه‌ی کارگاه

پذیرفته‌شدگان یک روز فرصت دارند هزینه‌ی ۲/۲۰۰/۰۰۰ تومانی شرکت در کارگاه را واریز نمایند

Untitled-1

برگزاری رویداد

از چهارشنبه صبح، ۲۵ مرداد تا جمعه ۲۷ مرداد میزبان پذیرفته‌شدگان در کارگاه تفکر طراحی هستیم

ثبت نام در کارگاه

طی ۳ روز و در ۲۷ ساعت کارگاه آموزشی، اصول هر مرحله از تفکر طراحی را با استفاده از کیس‌استادی‌های واقعی آموزش دیده و به‌طور عملی با هم‌تیمی‌های خود تمرین می‌کنید.

سوالات پر تکرار

مخاطبان این کارگاه چه کسانی هستند؟

مدیران و بنیان‌گذارن استارتاپ‌ها، مشاورین کسب‌و‌کار، طراحان محصول و افراد تصمیم‌گیر در سازمان از مهم‌ترین گروه‌های مناسب برای این کارگاه هستند. همچنین اگر در طول زندگی روزمره و مکان‌هایی مثل فرودگاه، خیابان، دانشگاه و یا شرکت‌تان احساس می‌کنید چیزی سر جای خودش نیست، و فرآیند‌ها درست طراحی نشده‌اند این کارگاه مناسب شماست.

بعد از شرکت در کارگاه، مخاطبان چه چیزی بدست آورده‌اند؟

یادگیری متدولوژی تفکر طراحی به شما کمک می‌کند که در توسعه‌ی محصول صرفا بر روی «کاربر» متمرکز شده و به شکل اصولی به نیازهای او بپردازید. هر استراتژی غیر از آن، در در تیم شما جایی نخواهد داشت. این کارگاه طوری دیزاین شده تا منجر به تقویت قدرت تفکر کارآفرینانه، مهارت کار گروهی، توانایی حل مسئله و توسعه شبکه‌ی ارتباطی شما شود.

محتوای آموزشی کارگاه چیست؟

محتوای آموشی این دوره، بر اساس متد کارگاهی است که سازمان ملل متحد با همکاری ITC و اتحادیه اروپا سال گذشته با مدرسین بین‌المللی در تهران برگزار کرد و مدرسان این دوره، در آن حضور داشتند. شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های ۴ نفره، اصول هر مرحله از تفکر طراحی (Empathize, Define, Ideate, Prototype, Test, Pitch) را با استفاده از کیس‌استادی‌های واقعی آموزش دیده و به‌طور عملی تمرین می‌کنند.

انتقال محتوای کارگاه از طریق فعالیت‌های تیمی صورت می‌گیرد که مشارکت افراد را به حداکثر رسانده و یادگیری را آسان می‌کند.

هدف این کارگاه چیست؟

در سایر استراتژی‌های توسعه محصول معمولا «اقتضائات و نیازهای تیم» بیش از کاربر در نظر گرفته می‌شود. درحالی که با رویکرد design thinking نهایت تلاش در راستای طراحی محصول با تمرکز بر «کاربر» است. به این رویکرد user-centered design و یا human-centered design نیز می‌گویند. یادگیری این روش همچنین منجر به تقویت تفکر خلاق، ترویج فرهنگ ابتکار و اعتماد به نفس در شما می‌گردد.